Van Delhi en Agra naar Jaipur met lasagna;) - Reisverslag uit Jaipur, India van Maaike Hoesel - WaarBenJij.nu Van Delhi en Agra naar Jaipur met lasagna;) - Reisverslag uit Jaipur, India van Maaike Hoesel - WaarBenJij.nu

Van Delhi en Agra naar Jaipur met lasagna;)

Blijf op de hoogte en volg Maaike

09 September 2012 | India, Jaipur

Lieve allemaal!

Deze keer iets sneller een verslag, nog maar een paar dagen voorbij, maar heb echt het idee alsof we al weer weken aan het rondreizen zijn!

New Delhi - 3 september

Afgelopen maandag is Lieke gekomen en na ons opgefrist te hebben in ons hotel, hebben we weer fris en fruitig de tuktuk gepakt naar India Gate.
Hier aangekomen was het eerste wat we zagen de ijscokraam;) Heerlijk, maar na minder dan 10 seconden was mijn cola-ijsje meer cola dan ijs, maar gelukkig nog even lekker:)

Na nog even Humayun's tomb te hebben bekeken, besloten we dat het nu toch wel tijd was om even wat te gaan eten. Nadat we een tuktuk-chauffeur zover hadden gekregen om ons voor een klein bedrag (wat waarschijnlijk nog steeds te veel was) naar het centrale plein. Alhoewel dat was de bedoeling, want op een gegeven moment vertelde hij ons dat de weg was afgesloten en dat hij niet meer verder kon rijden. Er gaan ongeveer 100 wegen naar zowel Roma als Connaught place, dus we hebben toen meteen maar even gezegd dat als hij ons niet naar onze bestemming zou brengen, we zouden uitstappen en we hem niets zouden betalen. Met stoom uit zijn oren reed hij verder;) Maar uiteindelijk heeft hij ons wel gebracht naar waar wij heen wilden:)

Onze lunch om half 5(!) brachten we door in de KFC, waar we pas 2,5 uur later uitkwamen, haha! Maar met een reisplanning op zak en een goed gevulde maag, besloten we dat een diner toch echt niet meer nodig was;) Na deze drukke dag hebben we nog even op de main bazaar voor ons hotel langs gelopen en daarna zijn we heerlijk ons bedje ingedoken!

New Delhi - 4 september

Negen uur laten stonden we alweer fris en fruitig naast ons bed en we zijn 's ochtends meteen richting het station gegaan, om onze papieren versie van onze planning te realiseren. We besloten vroeg te gaan, want het is hier 's ochtendsvroeg al een drukte van jewelste. Toen we aankwamen bij de Tourist Office hebben we al onze papieren ingevuld en heeft een vriendelijke man ons verder geholpen! Na een half uurtje stonden we weer buiten en hadden we al onze treintickets binnen:)

Vervolgens zijn we met de tuktuk naar de The Red Fort gegaan, voor maar 80 rupees kwamen we na een heerlijke rit aan bij de ingang, wat natuurlijke airconditioning al niet kan doen;) Nadat we een aantal gebouwen hadden bekeken, zagen we een heerlijk grasveldje en daar zijn we voorlopig niet vanaf gekomen. Lieke had nog wat sultana's bij zich en daar maakten de eenkhoorns gretig gebruik van, want ze kwamen steeds dichterbij! Op een gegeven moment aten ze zelfs uit onze hand, een groot spektakel, wat de rest van de omstanders ook niet onopgemerkt bleef;) Na een aantal uren besloten we maar weer terug te gaan, waar we heerlijk hebben gedineerd (lees: een glazen ruimte met 5 tafels, alleen maar toeristen en indiase vrouwen die luid spelletjes aan het spelen waren;)) Gelukkig was het eten wel lekker! 's Avonds vroeg naar bed, want de volgende dag moesten we al weer vroeg op naar Agra:)

Agra - 5 september

Even knipperen met de oogjes om 4.45u (!) een tuktuk en 3 uurtjes later stonden we dan op het station in Agra! Ongelofelijk hoe weinig geduld mensen hebben hier in India. In Nederland vind ik het al vreselijk als je de trein uit gaat en er mensen al dringen om als eerste naar binnen te gaan. Hier laten ze de mensen er niet eens uit en duwen ze zichzelf gewoon naar binnen. Gelukkig hebben wij onze grote tassen nog om iedereen opzij te duwen;)

Na een tuktukritje werden we bij ons hotel afgezet, we hoefden maar een stap buiten ons hotel te zetten en we konden de Taj Mahal al zien (200 m afstand!). Maar voordat we de Taj Mahal gingen bekijken, hebben we eerst onze zwemspullen gepakt en hebben we gezwommen bij een van de andere hotels in de buurt. Wat een welkome verkoeling zeg:) Toen we daar aankwamen, betaalden we 300 rupees en kregen we een handdoek en we hadden het hele zwembad voor ons alleen, heerlijk:)

Na deze heerlijke middag zijn we aan het einde van de dag naar de Taj Mahal gegaan, zodat we zonsondergang konden zien:) Ik had de Taj Mahal op mijn verjaardag ook al gezien, maar toen we de Taj Mahal zagen, liep er wederom een rilling over mijn lijf, van top tot teen, prachtig:) Voordat de zonsondergang begon, hebben we eerst nog wat foto's gemaakt, alhoewel wat;) Ik gok dat we bij elkaar wel 300 foto's hebben gemaakt van onszelf, van andere mensen, andere mensen die stiekem met ons op de foto wilden;) Nu weten we hoe het voelt om beroemd te zijn, dan ben ik liever anoniem! Maar het was echt hilarisch, wat hebben we gelachen. We hadden namelijk een plekje veroverd en zodra iemand ook maar een stap richting ons beeld ging, heb ik ze weggestuurd, want we wilden natuurlijk de beste foto's, ook al hadden we er al 100;)

Na deze fotoshoot hebben we genoten van de ietwat minder spectaculaire sunset, maar nog steeds was het super mooi en zijn we tot het bittere einde gebleven. Daarna al onze foto's op de USB gezet en toen was het tijd om te gaan slapen:)

Bharatpur - 6/7eptember

De volgende ochtend hebben nog eventjes genoten van de Taj Mahal, want we hebben heerlijk ontbeten op een rooftopterrace in de buurt! Vervolgens zijn we in een 'deluxe' bus vertrokken naar Bharatpur. Alhoewel deluxe, we kregen een bed tot onze beschikking waar ook onze tassen op pasten, maar verder hebben we alleen meer betaald dan een local bus! Wel zaten de rest van de mensen met zijn 5en op een bed, maar wij zorgden er wel voor dat er niemand bij ons op kwam, want we hadden er tenslotte ook naar betaald;)

We gingen naar Barathpur voor het Keoladeo Ghana National Park, maar omdat we daar pas de volgende dag naartoe gingen, hebben we heerlijk gerelaxt de hele dag:) De volgende dag zijn we naar het park vertrokken en hebben we mountainbikes gehuurd om door het park te kunnen fietsen. Aan het begin van het park stonden allemaal cycle-riksja's en gidsen klaar om ons van alles te voorzien, maar hoe stoer als wij zijn, besloten we zelf op eigen houtje te gaan. Al moet ik toegeven, dat toen er werd gezegd dat er ook hyena's in het park rondliepen, ik niet helemaal zeker op de fiets stapte.

Zo zonder gids is het natuurlijk lastig om alle vogels en dieren van elkaar te onderscheiden, maar wij hebben dan ook zo nu en dan gebruik mogen maken van andermans betaalde gids;) Aan het einde van de weg stond een Shiva-tempel, waar we werden gezegend door een monnik. Meteen erna vertelde hij ons dat hij een oogoperatie nodig had en dat deze heel duur was en daarna vroeg hij om geld, weg was de magie!

Lieke had gelezen dat er in het park een speciaal pad was aangelegd voor de riksja's. We zagen er geen riksja's ingaan, maar we besloten om toch maar te gaan! De meest avontuurlijke 45 minuten van de dag, wat een adrenaline. Meestal ben ik een schijterd met dit soort wegen, want wie weet kan ik wel vallen, maar het ging verbazingwekkend goed gelukkig;) Onderweg fietsten we langs het water en bossen en kwamen we nog veel meer dieren tegen, zoals vlinders, stieren, deers en koeien. Lieke heeft zelfs nog hyena's gezien, maar ik ben blij dat ik toen niet heb gekeken;) Maar ik gok dat de grote groep apen misschien nog wel gevaarlijker was, want ze zaten met ongeveer 20 'man' op de weg en dan wordt het moeilijk om ze niet aan te kijken, maar we hebben het overleefd;)

Aan het einde van de dag kwamen we nog twee belgen tegen die helemaal niets hadden gezien en onder de modder zaten, omdat ze met fiets en al hadden vast gezeten, dus wij als vrouwen hadden het er beter af gebracht dan zij! Na een ietwat kleine maaltijd moest ik er helaas na 5 weken aan geloven, de onaangename wc-tripjes, dus een niet zo fijn begin van onze korte nacht!

Jaipur - 8/9 september

Na een korte nacht stonden we om 05.15u te wachten op onze tuktuk en India zou India niet zijn als deze niet te laat zou zijn;) Maar gelukkig hebben we de trein gered en om 06.10u konden we beginnen aan onze treinreis, om om half 10 aan te komen op onze plaats van bestemming, Jaipur, the pink city:) Na een moeizame tuktukrit, waar onze chauffeur ons eerst bij 4 andere hotels probeerde af te zetten, omdat deze net zo goed waren, kwamen we om 11u aan bij ons goed hotel, Atithi Guest House. Hij wilde ons nu 150 rupees laten betalen, in plaats van de afgesproken 30 rupees, omdat hij de hele stad had afgezocht naar ons hotel, hoewel hij de laatste keer na ons vriendelijke doch dringende verzoek toch wel erg verdacht snel op de goede plaats aankwam. Na veel discussie eindelijk 50 rupees betaalt en de rest van de dag in bed doorgebracht:( 's Avonds lekker geskyped met mama en kim, dus dat maakt het wel een beetje goed:)

Vandaag hebben we na een heerlijk ontbijt (pannekoek en toast) een tuktuk genomen naar de Pink City en genoten van alles wat Jaipur te bieden heeft en dat is grotendeels ook shoppen:) Alle bazaars afgestruind naar souvenirs, flink onderhandeld (ik begin het te leren;)) en moe maar voldaan aan het eind van de middag weer terug gekomen in ons hotel. Omdat we vonden dat we wel wat ontspanning hadden verdiend, besloten we voor een half uur later een full body massage te boeken. Heerlijk hoe je op ieder moment van de dag je plannen kunt wijzigen:) En een full body massage was het, alles moest uit, inclusief ondergoed, oeps, dit hadden we niet helemaal verwacht. Desondanks was de massage echt heerlijk en naderhand zijn we lekker uit eten geweest.
En hoe, Little Italy, de naam zegt het al, een italiaans restaurant! En hier kreeg ik eindelijk mijn langverwachte lasagne, weliswaar zonder vlees, maar nog steeds overheerlijk:)

Nu inmiddels al twee uur bezig om dit verhaal te typen, ik heb nu al medelijden met jullie;)
En terwijl jullie aan het lezen zijn, ga ik heerlijk mijn bedje opzoeken;)

Dikke kus,
Liefs Maaike

Hoi Maaike,
    Dat was een lang verhaal, je had mij al veel verteld met het skypen en tijdens het chatten op FB,

• 09 September 2012 - 20:19

Pim:

hoi maaike, ik heb al je verhalen gelezen maar zag net pas dat ik kon reageren, het gaat je goed zo te lezen < niet teveel ijsjes eten dan raak je aan de dunne, papa

• 10 September 2012 - 22:00

Marjet:

Prima verslag van jullie belevenissen.
    Goed idee van die massage na zoveel spanning......beterschap en toch veel plezier samen.

• 10 September 2012 - 22:00

Marjet:

Prima verslag van jullie belevenissen.

• 12 September 2012 - 22:16

Samantha:

haha een iets sneller verslag, maar toch nog een lang verhaal! klinkt goed Maaike. Heerlijk dat de rondreis is begonnen en dat jij en Lieke lekker genieten. Blijven doen!!!

Liefs!!

• 18 September 2012 - 14:02

Pim :

Ik hioorde dat je nu de woestijn in gaat. Wel je hoedje opdoen anders verschroeien je haren. Papa