Banana pancakes, biertjes, strand en tempels:) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Hoesel - WaarBenJij.nu Banana pancakes, biertjes, strand en tempels:) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Hoesel - WaarBenJij.nu

Banana pancakes, biertjes, strand en tempels:)

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal!

Ik weet het, ik heb verzaakt! Het is inmiddels alweer 4 weken geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven. Maar er gebeurt hier zoveel dat ik niet de tijd heb gevonden om een nieuw reisverslag te typen;)

Maar hier komt het dan; zeer kort en krachtig, want om 4 weken in detail op te schrijven, daar worden zowel jullie als ik niet blij van;)

Thailand - week 1

Nu was het dan eindelijk zover, na 4,5 maand elkaar niet hebben gezien, zouden Philemon en ik elkaar 's ochtends vroeg meeten op het vliegveld in Bangkok:) Na twee uur gewacht te hebben, omdat mijn vliegtuig eerder aankwam dan die van haar, zag ik haar dan eindelijk! Het leek wel alsof we elkaar gisteren nog hadden gezien, heel bizar, maar heel leuk!
Na een taxirit, heerlijk ontbijt en nadat we onze tassen hadden gedropt in een hostel, zijn we over Khao San road gaan lopen:)

Wat een verschil met India zeg, enorm veel toeristen, veel gezelligheid en heerlijk eten;) Meteen hebben we een Pad Thai besteld en opgegeten, met meteen daarachter aan een banana pancake met chocola. En dat is dan ook wat we de rest van de dag hebben gedaan, over Khao San road gelopen en gegeten, veeel gegeten;) Ook de massages ontbraken niet en ik heb dan ook voor het eerst van een voetmassage mogen genieten, wat ook zeker niet de laatste was;) En de dag hebben we afgesloten in de Rooftop bar, waar we heerlijk naar live-muziek hebben geluisterd en genoten van een Chang-biertje!

Omdat we graag naar het strand wilden, maar niet te ver weg wilden, besloten we de volgende dag naar Ko Chang te vertrekken, waar we de rest van de week ook hebben vertoefd! We hadden een leuke bungalow aan het strand met een toprestaurant en hangmatten:)
Ondanks de slechte weersvoorspellingen hebben we een week met veel zon en een klein beetje regen gehad (alhoewel de stroom en het water het toen ook niet deden;)) Twee dagen op het strand, waarvan er een al genoeg was voor mij om helemaal te verbranden Ik had mij met mijn goeie gedrag ingesmeerd voordat we de zee ingingen en vergeten dit ritueel te herhalen, waardoor mijn rug van top tot teen verbrand was:(

Voor verkoeling besloten we een dagje een scooter te huren, wat echt heerlijk was. Met de wind door onze haren hebben we de hele dag over het eiland getourd:) Na het ontbijt lekker op het strand ons boekje gelezen, in de schaduw dat wel! Na het strand besloten we verkoeling te zoeken bij de waterval en omdat we maar met zijn tweeen waren daar trokken we onze bikini aan en hebben we rondgedobberd in de waterval, heerlijk:)

Vrijdag was het weer tijd om richting Bangkok te gaan en geheel in Thaise stijl, vertrokken we 8u 's ochtends en kwamen we om 6u 's avonds aan, efficientie ten top! Dit hadden we ook in een halve dag kunnen doen namelijk;) Toen we 's avonds aankwamen, genoten van de gezelligheid op Khao San road en na een aantal biertjes en een bucket, besloten we om 3 (!) uur ons bedje maar op te zoeken, daar ging ons nachtje lang slapen!

De volgende dag zou Philemon naar huis vliegen, dus we hebben optimaal genoten van deze laatste dag samen! Toch komt aan alle gezelligheid een eind en 's avonds toen ik naar Ko Phangan vertrok met de bus, namen we dan afscheid! Met dit afscheid begon ook meteen het alleen reizen, spannend!!

Thailand - week 2

Nog nooit zo'n chille busreis gehad! Ik had twee stoelen tot mijn beschikking, waardoor ik kon liggen en had leuke mensen in de bus, het begon goed:) Hoe chill de bus was, zo arelaxt was dan de twee uur wachten op de ferry naar Ko Phangan, maar uiteindelijk kon ik weer slapen op de boot en kwam ik rond een uur of 11 in mijn hostel:) Lekker gedoucht en toen de hele dag regen, regen, regen, helaas:(

's Avonds kwamen de Inge en Maud, twee meiden die ik had ontmoet op de weg van Ko Chang naar Bangkok! Gezellig samen gegeten en 's avonds was er een poolparty, helaas kwam deze maar moeilijk op gang! Maar daar besloten Maud en ik verandering in te brengen, want na wat wikken en wegen besloten we de mensen wakker te schudden en met onze kleren en al in het zwembad te springen. Na een wat mager applaus besloten we het maar voor gezien te houden, omdat de poolparty niet zo'n succes was en we de volgende nacht de halfmoon party zouden hebben.

De volgende dag lekker een scooter gehuurd en zonder dat ik ooit scooter had gereden, begon ik aan de dag en wonder boven wonder was ik blijkbaar een natuurtalent;) De hele dag rondgecrosst van tempel naar tempel, een olifantenkamp en een prachtig viewpoint gezien! Heerlijk om in mijn eentje rond te rijden en zelf te doen waar ik zin in had:)
Toen ik aan het eind van de middag terugkwam, hebben we met zijn drieen gegeten en besloten we ons maar klaar te gaan maken voor de halfmoonparty:)

Gereed met neon verf hebben we elkaar onder geverfd alsof ons leven ervan afhing! De voorpret was al geweldig en het eindresultaat ook:) Met veel complimenten over ons kunstwerk en enorme zin in het feest, vertrokken we naar de jungle! Wat een gekkenhuis, maar wat fantastisch om daar binnen te komen:) Iedereen stond te dansen, elkaar te beverven en te drinken, en dat allemaal in blacklight, met ongelooflijk veel kleurtjes door de neonpaint:) Een superleuke avond gehad en wat een geweldig feest was het, dat had ik voor geen goud willen missen!

Na nog een uitbrak/chill dagje met een heerlijke oil-massage op Ko Phangan was het tijd om naar Ko Tao te vertekken, eindelijk duiken:)
Op de boot ontmoette ik 3 duitse meisjes, waarvan er 2 ook gingen duiken en omdat we er alle 3 nog niet over uit waren, waar we onze PADI wilden gaan halen, besloten we met zijn drieen bij dezelfde te gaan! Dat is uiteindelijk Ban's geworden, nog steeds superblij met die keuze. Want dezelfde dag ontmoetten we nog een iers meisje en een australische jongen in het resort, waarmee ik ook in de course zou zitten:) Op het strand ontmoetten we nog een spaanse jongen en bij de duitse meiden in hun course zat nog een duitse jongen. En dat maakte onze groep tot 8, super gezellig en we zijn de hele week met elkaar opgetrokken:)

Mar terug naar hetgene waar ik voor kwam op Ko Tao, duiken!! 's Middags begonnen we met de theorie, evenals de dag erna en 's middags gingen we zwembad in om het gevoel van het onderwater ademen, te krijgen:) En de volgende dag was het dan al tijd om te duiken in het open water. Mijn god, wat heb ik slecht geslapen, want stiekem ben ik bang voor vissen (nu moet ik zeggen was, gelukkig;)) en het feit dat er haaien zwemmen, maakte mijn zenuwen ook niet beter! Maar ik ben meteen in het water gesprongen en omdat het water zo helder was en ik meters diep kon kijken, was ik meteen genezen! En wat was het fantastisch, het is echt zo ongelooflijk mooi onder water:) n na 4 duiken en een uiterst moeilijk examen, ahum.. (We mochten hem onder het genot van een biertje en de zonsondergang op het strand maken, met zijn 5en;)) ben ik nu een gecertificeerd duiker, wat voelt dat goed:)

Thailand - week 3

Na veel leuke dagen op Ko Tao vertrok ik met de nachtboot op weg naar Phuket! Wat een ervaring, met zijn 60 bepakt en bezakt op de boot geslapen en wonder boven wonder ook echt geslapen:) Toen we in Surat thani aankwamen, bleef ik van alle mensen op de boot, over met jawel.. Belgen:) En in de bus zaten we met 4 toeristen en ja hoor, de 4e jongen was een Nederlander, wat is de wereld toch klein;)

Met zijn 4en zijn we naar hetzelfde hostel vertrokken en de rest van de dag hebben we ook met zijn allen doorgebracht. Lekker geluncht, helaas vegetarisch, want het was het vegetarian festival en laat ik nou een enorme vleesliefhebber zijn, maar ik heb het overleefd;)

Scooters gehuurd met zijn 4en lekker Phuket doorgereden, als eerste op weg naar Wat Chalong, want ik had gehoord dat deze tempel heel mooi zou zijn, en dat was hij gelukkig ook:) Enorm veel foto's gemaakt en na een tochtje in het donker kwamen we rond etenstijd aan op Patong Beach, het strand waar de sexindustrie hoogtij viert! Het echte strand hebben we overgeslagen en we hebben heerlijk langs alle winkeltjes gestruind en nog wat leuke aankopen gedaan, he Catherine;)

De volgende vertrok ik naar Ko Phi Phi, ik had hier alleen maar een dagje helaas, en dat heb ik geweten ook! Als eerste naar het viewpoint geklommen, wat echt meer dan de moeite waard was gelukkig:) Daar ontmoette ik een duits meisje en met haar heb ik de rest van de middag (een uurtje) op het strand doorgebracht en toen was het alweer tijd om terug te gaan naar Phuket, want de laatste ferry ging al om 14.30!

En toen was het een race tegen de klok, de boot zou namelijk aankomen om 4u, maar we hadden enigzins vertraging, dus uiteindelijk kwamen we om kwart voor 5 weer in Phuket, maar mijn vliegtuig vertrok al om 20.15 en het was ook nog een uur met de auto naar het vliegveld. Binnen een half uur heb ik gedoucht, aangekleed en mijn tas ingepakt, echt een recordtijd voor mijn doen;) Gelukkig het vliegtuig gehaald en ik kon zelfs nog even een diner in de Burger King verorberen! Om 22.00 kwam ik aan in Chiang Mai en om 12 uur lag ik heerlijk in mijn bedje:)

De volgende dag weer een scooter gehuurd en de tempel op de berg bezocht, Wat Doi Suthep, echt adembenemend mooi:) Maar wat een toeristen, ik kon mijn hoofd nog geen 90 graden draaien of er stonden er weer 20;) Ook nog 3 andere tempels bezocht en 's avonds een trekking geregeld! Want dat was een van de redenen dat ik naar Chiang Mai wilde:)

De volgende ochtend begon ik dan om 11u aan de tocht met 7 mensen minder dan beloofd;) Uiteindelijk bleven ik en twee engelse meiden over, maar het was van het begin tot het eind lachen, gieren, brullen! Eerst hebben we 3u lang gelopen, waarbij we niet zonder vies te worden, de tocht hebben volbracht:) We kwamen aan bij een olifantenkamp en daar hebben we voor eten nog een uur lang olifant gereden, echt geweldig! Maar ik had van tevoren al besloten dat het waarschijnlijk een keer en nooit weer zou worden, omdat de olifanten geprikt worden met een puntige stok, om ze te sturen en na het zien van het bloed van de olifanten op de bewuste plekken, kon ik de man wel een klap verkopen! Uiteindelijk toch maar niet gedaan, maar ik was blij dat ik dat niet meer hoefde aan te zien;)

De volgende dag de olifanten gewassen, alhoewel ik geloof dat ik uiteindelijk natter was dan de olifant;) Maar wel heel leuk! De rest van de dag en de volgende dag ook gelopen, pittig, maar de prachtige omgeving was de trekking meer dan waard:) Toen ik terug was in Chiang Mai, lekker gedoucht en uiteten geweest en 's avonds Catherine en Sebastian gemeet, die ik in Phuket had ontmoet! Hele leuk avond gehad, gezellig pintjes gedronken en ouderwets gepoold:) Toen ik 's nachts terugkwam dan ook als een roosje in slaap gevallen! En dat was ook wel nodig, want de volgende dag stond de 'Flight of the Gibbon' op het programma!!

Thailand - week 4

Flight of the Gibbon, op 120 meter hoogte met een zipline door de jungle, dat klinkt goed!! En dat was het ook:) We waren met een groep van 8, 3 thaise, 3 zuid-afrikaanse, 1 amerikaanse en ikzelf! Heel gezellig en super vet om door de jungle te vliegen:) Na een koud einde, want het begon halverwege te regenen, kwamen we aan bij de lunch. Natuurlijk had niemand stil gestaan bij het feit dat het in een REGENwoud was, de mensen daar ook niet, want ze hadden niets geen handdoeken of iets droogs bij de hand. Daar zaten we dan met zijn allen te bibberen. Ik had ook niets droogs bij me en toen heeft de zuid-afrikaanse vader een t-shirt gekocht, echt super lief:)

Toen ik weer terugkwam in mijn hostel heerlijk gedoucht en toen op naar de sunday market:) Ik heb echt nog nooit van mijn leven zo'n grote markt gezien, allerlei soorten producten verkochten ze en met een kleine onderbreking voor het eten, heb ik daar 6u lang rondgelopen! Heel leuk, maar iets minder leuk voor mijn portemonnee;)
's Avonds Maud nog gemeet voor een cocktail, en zoals het gezegde, gezelligheid kent geen tijd, rolde ik om 2u pas mijn bedje in:)

De volgende dag eindelijk eens geen planning gemaakt en samen met Maud en Inge de hele dag gechilld en van terrasje naar terrasje gelopen! Aan het einde van de middag op de valreep ook nog een Thaise massage genomen en het was lekkerder dan ik had verwacht en zeker ook minder pijnlijk:) Ik had een heel schattig vrouwtje, al was ze minder schattig en lief op sommige momenten, zoals toen ze bij mijn rug kwam;)
Daarna heerlijk uiteten geweest en toen richting de bus vertrokken, want vannacht zou ik naar Ayutthaya gaan:)

Na een comfortabele busreis werd ik om 5u 's ochtends gedropt langs de snelweg in Ayuttaya, maar gelukkig stond er een taxi en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Na een uurtje rondgereden te hebben omdat de taxi-chauffeur het guesthouse niet kon vinden, ben ik daarna lekker op bed gaan liggen en werd ik pas om 10u weer wakker. Na een heerlijk ontbijt heb ik een fiets gehuurd en ben ik alleen de hele stad doorgefietst om van tempel naar tempel te gaan:) Ik gok dat niemand met me mee had gewild;) Na een lange dag wat eerder dan normaal mijn bedje opgezocht, want de volgende dag stond de andere kant van de stad op het programma!

De eerste tempel waar ik toen ben geweest, was ook meteen een van de mooisten in Ayutthaya:) Heel groot, enorme rijen met buddha's en gratis eten;) Na deze tempel doorgegaan naar de floating market en daar kwam ik Kim tegen en de rest van de dag met haar opgetrokken! Zij had al een boottocht geregeld en ik ben gezellig meegegaan en op de boot ontmoeten we, hoe kan het ook anders, 2 nederlanders;) Na de boottocht gezellig in de top choice van de Lonely Planet uiteten geweest!

De volgende dag, gisteren (Ja, er komt een einde aan het verhaal;)) heb ik Rens gemeet in Bangkok! Ik was op weg naar mijn hostel om snel mijn tassen te droppen en toen hoorde ik mijn naam al;) Echt bizar om mensen van aan de andere kant van de wereld hier te zien! Lekker ontbeten en toen op weg naar Wat Pho, de 46 meter lange Buddha. Na alle foto's eindelijk in het echt gezien, super:) Na Wat Pho naar de Amulet markt geweest, rijen met kraampjes met allemaal kleine buddha'tjes, geweldig!

Tussendoor lekker gegeten en daarna naar Khao San road gegaan met de tuktuk en gecrasht in de rooftopbar om daar niet meer weg te gaan voor 2 uur;) Daarna lekker gaan eten en Rens overgehaald om een voetmassage te nemen, want je kan Thailand natuurlijk niet verlaten zonder een massage te hebben gehad! Afscheid genomen daarna en daarna weer heerlijk mijn bedje ingedoken:)

En nu zit ik inmiddels alweer 4u in een internetcafe om mijn foto's te kopieren van mijn camera naar mijn usb-stick! Wat een trage computers zeg:( Dit herinnert mij er ook meteen weer aan, waarom ik computers hier mijd en het zo lang duurt voor er een nieuw verhaaltje komt;)
Maar ik zal mijn best doen om de volgende keer er niet zo'n lange tijd tussen te laten zitten, want ben helaas mijn belofte voor een kort maar krachtig verhaal niet nagekomen;)

Veel leesplezier!
Dikke kus, liefs Maaike




  • 27 Oktober 2012 - 18:02

    Everlyne:

    He lieverd,
    Wat maak je veel mee!
    Ik kan niet wachten dat ik als je thuiskomt de verhalen uit je mond hoor en de foto's
    die erbij horen zie :)
    Geniet nog effe en tot gauw,
    dikke knuff Xx
    Je moeder, de toch wel erg mist ;)

  • 05 November 2012 - 19:22

    Papa P.:

    Hoi Maaike, ik ben behoorlijk jaloers. Ik maar hard werken en jij lekker op vakantie. Ben benieuwd naar je verhalen. Nog ongeveer 6 weekjes dan zien we je weer. Pas goed op jezelf.
    Dikke kus papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 10 Feb. 2010
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 9788

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 09 December 2014

Afrika:)

02 Augustus 2012 - 15 December 2012

Vrijwilligerswerk en rondreis door Azië

01 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Ontwikkelingswerk in Kameroen

Landen bezocht: