Feestjes en feestjes! Voor hen of voor mij? - Reisverslag uit Faridabad, India van Maaike Hoesel - WaarBenJij.nu Feestjes en feestjes! Voor hen of voor mij? - Reisverslag uit Faridabad, India van Maaike Hoesel - WaarBenJij.nu

Feestjes en feestjes! Voor hen of voor mij?

Blijf op de hoogte en volg Maaike

27 Augustus 2012 | India, Faridabad

Lieve allemaal!

Weer een weekje voorbij, dus tijd voor een nieuw verhaal! De tijd gaat hier zo snel dat ik soms vergeet om een verhaal te schrijven en het daardoor extreem lang wordt;)

Deze week zijn er weer 3 nieuwe vrijwilligers aangekomen, Sarah, Jess en Louis, en is Iain vertrokken. Nu zijn we met in totaal 4 meiden en 1 jongen. Arme jongen, want hij heeft nogal wat te verduren met ons. 4 meiden die hier soms rondlopen in hun BH en die de hele dag over meisjes onderwerpen praten;)
Maar het is in ieder geval supergezellig!!

Deze week nog een weekje in het ziekenhuis meegelopen en volgende week weer mijn eigen projecten:)
Afgelopen maandag was niet zo spectaculair, het was hier super warm en er was maandag een soort van suikerfeest hier in Faridabad. Ze hebben hier echt ontelbaar veel nationale feestdagen en dus ook heel veel vrije dagen, waardoor het ziekenhuis dicht was, heel apart.

Dinsdag kwam Collette terug, want haar reis zat erop en ze zou nog een nachtje bij Kranti slapen, voordat ze haar vlucht terug naar huis had. Heel leuk en gezellig dat ze er nog weer was voor een dagje:) De hele middag gekletst en al haar foto's en cadeautjes bekeken en daarna nog naar de markt geweest. Eindelijk henna laten zetten, zag er supervet uit toen het er op zat, maar helaas is het nu (maandag erop) al weer helemaal vervaagd. Vandaag heeft Sarah haar sari, een soort indiase jurk, uitgezocht. Super mooi en terwijl ik eerst had bedacht dat ik geen sari wilde, omdat ik deze dan de hele tijd zou moeten meedragen, heb ik er toch een gekocht, want het is superleuk om te hebben;) Niet dat ik hem ooit kan dragen, of ik moet een themafeestje hebben met als thema India;)

Woensdag Collette uitgezwaaid en toen zijn we met zn 5en naar Delhi geweest om hier de Askhardam tempel te bezoeken, super mooi! Echt adembenemend:) 's Middags heerlijk uit eten geweest en natuurlijk vlees gegeten, want oh mijn god, wat mis ik het vlees. Ben blij dat ik nog maar een weekje vleesloos door het leven hoef;) Gelukkig is er altijd nog de McDonalds;)

Donderdag ben ik hier naar de kapper geweest, een hele ervaring;) Ik stond echt doodsangsten uit van te voren, want wat als het verkeerd zou gaan, dan zou ik nog 3,5 maand moeten rondlopen met verknipt haar. Toen ik eenmaal in de stoel zat, werd het er niet veel beter op, toen de vrouw niet begreep wat ik zei en ik niet begreep wat zij mij probeerde te vertellen. Ze knippen hier ook heel apart, want als ze de dode puntjes willen knippen, draaien ze een hele pluk rond en knippen er dan omheen. Echt nog nooit meegemaakt, maar gelukkig is het goed gekomen en zie ik er nog normaal uit;)

Vrijdag weer naar het ziekenhuis geweest en vrijdagmiddag zijn de andere vrijwilligers naar Jaipur vertrokken en ben ik thuis gebleven, omdat ik niet al alles wilde zien, voordat Lieke komt, want ze komt al over een weekje (vanaf nu gezien;)) Super veel zin in:)

Gelukkig waren ze zondag vroeg in de middag alweer terug en werd ik verlost van de schreeuwende kinderen hier in huis, want op zondag als ze vrij zijn, gaan ze echt helemaal los en is geen van mijn spullen veilig, want ze willen overal spelletjes mee doen en in lezen;)
Nog even naar Crown Plaza, een winkelcentrum, geweest en genoten van alle heerlijk kip in de Mac, echt een lifesaver;)

Vandaag was het eindelijk weer tijd voor mijn eigen projecten en het begon meteen al lekker vroeg, want de wekker ging om half 6, omdat we om half 7 zouden vertrekken naar het weeshuis. Ik, Ana en Jess hebben de kinderen naar school gebracht, heel leuk om te doen. Er is namelijk een meisje, Nitya van 5 jaar. Ze werd geslagen door haar moeder voordat ze naar het weeshuis kwam en is nu heel afstandelijk naar ons vrouwen. Helemaal niet knuffelig, wat ik natuurlijk heel jammer vind:( Maar vandaag op weg naar school lag er overal modder, omdat het had geregend en toen pakte ze mijn hand vast om stabiel te kunnen lopen en toen er een hele grote plas was, mocht ik haar zelfs dragen:) Heel simpel, maar echt super leuk en ik heb de hele dag met een smile rondgelopen!!

Daarna gingen we door naar de school in de sloppenwijken en hebben we weer engelse les gegeven. Gelukkig ging het nu wat gestructureerder dan in mijn eerste week, maar nog steeds rennen alle kleintjes rond en vinden ze het maar al te leuk om ons uit te dagen! Ik gok dat ik ook iets te toegeeflijk ben en ik vind het natuurlijk ook al te leuk om foto's te nemen van ze en dat vinden zij ook;)

Na de school kwamen de vrouwen van het women empowerment project en het eerste wat ze me vroegen was mijn naam en of ik verloofd of getrouwd was. Jullie hadden hun gezichten moeten zien, toen ik vertelde dat ik niet eens een vriend had, echt hilarisch, ze waren nogal geshockeerd, want iedereen trouwt hier als ze nog heel jong zijn, rond hun twintigste (Anita, misschien moet je hier maar komen voor het feestje;)). Ook vertelden ze me dat ik op een Indiase vrouw lijk, hoewel ik natuurlijk bleek en voor hun doen lang ben, terwijl zij klein en donker zijn, maar ik vind alles prima;)
De rest van de ochtend genaaid met de vrouwen, wat echt super leuk was, omdat ze allemaal heel enthousiast zijn, ik kan niet wachten tot morgen als we een broek gaan naaien:)

De rest van de middag in het weeshuis geweest en met de kinderen gespeeld en ze met hun huiswerk geholpen, heel gezellig! Daarna snel naar huis gegaan met zijn allen, want het is echt heel vermoeiend zo'n drukke dag in de hitte en daarom ga ik nu maar snel slapen, want morgen weer een dag:)

Tot snel!

Namaste:)

Liefs Maaike



  • 27 Augustus 2012 - 20:04

    Everlyne:

    Hoi Maaike,
    Was weer leuk om te lezen wat jij allemaal beleeft hebt in de afgelopen week.
    Leuk om te zien (foto's) en te lezen, wat je meemaakt tijdens je rondreis!
    Dikke kus mama :)

  • 28 Augustus 2012 - 10:44

    Jacqueline En Marcel:

    Hoi lieve Maaike,

    We lezen je verslagen met veel plezier. Wat doe je veel indrukken op. Een heel ander leven dan hier.
    We blijven je volgen.
    dikke kus

  • 31 Augustus 2012 - 15:59

    Anita:

    Hey Maaik!
    Topverslag weer, en misschien moet ik inderdaad maar even langskomen voor een feestje haha!
    liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 10 Feb. 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 9780

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 09 December 2014

Afrika:)

02 Augustus 2012 - 15 December 2012

Vrijwilligerswerk en rondreis door Azië

01 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Ontwikkelingswerk in Kameroen

Landen bezocht: