Eindelijk in India - Reisverslag uit Faridabad, India van Maaike Hoesel - WaarBenJij.nu Eindelijk in India - Reisverslag uit Faridabad, India van Maaike Hoesel - WaarBenJij.nu

Eindelijk in India

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 Augustus 2012 | India, Faridabad

Lieve allemaal!

Eindelijk in India:) Na alle maanden voorbereiden ben ik gisterochtend om 11.50 in het vliegtuig gestapt om aan mijn reis te beginnen!

Het begon met een vlucht van 2u naar Finland, waar ik vervolgens nog 5u moest wachten helaas, eindelijk lekker op weg en hup ik mocht het vliegtuig alweer uit! Daar heerlijk in mijn eentje op een terrasje gezeten en genoten van voorlopig waarschijnlijk mijn laatste moment in mijn eentje;) Na een vlucht van nog 6u kwam ik na 2u slapen aan in India en daar was de nacht alweer voorbij. Eenmaal aangekomen op het vliegveld in India hielp mijn theorie 'gewoon lief lachen' niet even goed als in Nederland. Want wat heb ik lang bij de paspoortcontrole gestaan. In het vliegtuig moest ik namelijk een verklaring invullen met al mijn gegevens en laat mijn volledige naam nou veel langer wezen dat het aantal hokjes dat ik tot mijn beschikking had (Bedankt pap en mam;)). De beste man achter de controle snapte er niet veel van.

Na mijn bagage te hebben opgehaald en na veel gezoek mijn 'pickup' te hebben gevonden, kwam er een 'wild' uurtje in de auto. Het is hier zo druk op de weg en de gaten in de weg en het toeteren van alle bestuurders, maakt dit er niet beter op;)

Eenmaal aangekomen in Faridabad, de plaats waar ik zal verblijven, werd ik afgezet bij mijn volunteer house voor de eerste week. Hier ontmoette ik Kranti en haar gezin, die allemaal erg lief, maar nog heel verlegen waren, wat bij mij niet anders was. Ik kreeg meteen een echt Indiaas ontbijt met een omelet op brood en ben toen gaan douchen en slapen, want was ik moe na die lange reis.

Toen ik wakker werd, was het al 3u en stond er rijst op het menu met chapatti, een soort pannekoek. Heel erg wennen dit eten, want zoals de meesten van mij wel weten, is dat ik niet snel iets nieuws probeer;)
Maar ik heb alles keurig opgegeten!

Na de late lunch was het tijd voor een tour door Faridabad en een bezoek aan mijn project. Het 'Alice in Wonderland'-project is 3 jaar geleden door Kranti met hulp van een aantal vrijwilligers opgezet om de wezen op te vangen. Hele lieve kindjes, al zijn hun namen heel moeilijk om te onthouden, evenals alle namen die hier de hele dag voorbij komen. En ik heb normaal gesproken een goed geheugen, dus dat zegt wat;)

Na de rondleiding ben ik samen met de supervisor Bianca naar de markt geweest om een SIM-kaart te kopen en allerlei 'lekkernijen' te proberen. Ik kan de namen allemaal niet uitspreken, maar ik weet wel dat alles heel erg pittig is, maar heb alles geproefd, dus dat vond ik al wat waard;)

Nadat ik weer terug was in het volunteer house heb ik Kranti geholpen met koken en zelf chapatti's leren maken, het smaakt echt net als pannekoeken, alleen kun je deze niet zonder jam eten. Zij doen het wel, maar ik geef toch de voorkeur aan een laagje jam.

Na het eten Indiase televisie gekeken, waar echt geen woord van te volgen is, maar er wel heel leuk en kleurrijk uitziet:) Buiten waar ik nu 'woon', was er een feest gaande. Er werd namelijk een feest gegeven om iemands huis te 'inaugureren'. Zodra er iemand nieuw komt wonen, mag de nieuwe bewoner bepalen of er een feest voor wordt gegeven, je kunt je voorstellen dat het met enorm veel bewoners, een groot feest vol gezelligheid is hier. Daarna met Kranti's kinderen rondgelopen over het speelveld, waar echt iedereen buiten lijkt te zitten. Er zoveel kinderen en vrouwen rond, een gezellige boel dus, alhoewel iedereen mij aankijkt, want ik ben de enige 'blanke' hier!

Heel lang zitten kletsen met Poorve, een indiaas meisje, die mij meteen om tips vroeg om gezond te eten om net zo 'slim/dun' te worden als ik en die mij uitnodigde om samen met haar te gaan lunchen, heel leuk:)

Maar het is hier inmiddels als 11u geweest en het hele gezin ligt al een half uur op bed, dus ik ga ook maar slapen. Heerlijk alleen, want alle vrijwilligers zijn weg voor het weekend en komen zondag pas terug, dus nu ben ik in mijn eentje tot zondag.

Namaste!

Liefs Maaike

  • 04 Augustus 2012 - 19:20

    Julia:

    Heee Maaike!

    Klinkt goed hoor allemaal, ben benieuwd hoe het je af gaat daar en ik zal je blog zeker blijven lezen.

    Veel plezier!

    Liefs Julia

  • 05 Augustus 2012 - 11:07

    Everlyme:

    Hoi Maaike,
    leuk dat wij je zo kunnen volgen en kunnen lezen hoe je reis verloopt Xx

  • 06 Augustus 2012 - 13:36

    Angelique:

    Hoi maaike hier een berichtje uit curacou fijn dat je nu veilig op je plek bent zo te lezen heb je het naar je zin goed om te lezen we blijven je volgen dappere meid dikke kus en knuffel gert en angelique scan

    Xxx

  • 06 Augustus 2012 - 13:36

    Angelique:

    Hoi maaike hier een berichtje uit curacou fijn dat je nu veilig op je plek bent zo te lezen heb je het naar je zin goed om te lezen we blijven je volgen dappere meid dikke kus en knuffel gert en angelique scan

    Xxx

  • 07 Augustus 2012 - 10:02

    Patrick:

    Hey Maaike,

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt in India! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 10 Feb. 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 9782

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 09 December 2014

Afrika:)

02 Augustus 2012 - 15 December 2012

Vrijwilligerswerk en rondreis door Azië

01 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Ontwikkelingswerk in Kameroen

Landen bezocht: