Eerste indrukken:) - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Maaike Hoesel - WaarBenJij.nu Eerste indrukken:) - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Maaike Hoesel - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken:)

Door: Maaike van Hoesel

Blijf op de hoogte en volg Maaike

30 September 2014 | Oeganda, Mukono

Lieve allemaal,

Daar zijn we dan! In ‘the pearl of Africa’, zoals Oeganda wordt genoemd. Vanochtend om half 4 kwamen wij na een soepele vliegreis aan in Oeganda. Hier werden we opgewacht door twee mannen van het guesthouse. Zij brachten ons naar het Mukono guesthouse waar wij de komende weken zullen verblijven.
Om half 6 hebben wij hen met onze komst verblijd en na een korte rondleiding in het guesthouse hebben wij ons bedje eindelijk opgezocht. Na een toch wat korte nacht werden wij door veel geluid wakker gemaakt en stond er een ontbijt voor ons klaar. Wat hadden wij daar veel zin in:)

Na heerlijk gedoucht te hebben onder een koude douche, wat met deze temperaturen geen straf is, kregen wij een tour door de stad Mukono door Moses, een van de mannen in ons guesthouse. Onderweg riepen alle kinderen mgunzu (witte) en iedereen was constant aan het zwaaien. Na een simkaart te hebben gekocht, ons voorzien te hebben van de basisbehoeften en mooie uitzichten te hebben bekeken, hebben wij de markt afgestruind naar de mooiste bananen, want volgens de marktvrouw en Moses moesten wij die wel hebben;).

Na nog wat foto’s gemaakt te hebben op de terugweg, zijn wij met zijn tweeën lekker neergeploft in de tuin en hebben we gekeken naar opties voor het aankomende weekendje. Het werd vervolgens al snel donker en toen stond het eten ook alweer klaar voor ons, hutspot met gehaktballen, het voelde meteen als thuis;) Tijdens het eten kwam er allerlei geschreeuw vanuit de ‘new born church’ naast het guesthouse, wat blijkbaar te maken heeft met oegandesen die bezeten zijn door de duivel.

Nog even wat lezen en dit typen en dan duiken we dan ook snel ons bedje in!! Helaas is de laptop van phil al overleden tijdens het installeren van de dongel vanmiddag, die hebben we niet meer aan de praat gekregen, hopelijk lukt dat nog want dan kunnen we tenminste ook een keertje skypen;)

Dikke kus en veel liefs Philemon en Maaike

• 30 September 2014 - 20:50

Everlyne:

He Maaike,
    Je reis is goed begonnen, mooie foto's :)
    Hoop dat het skypen gaat lukken want 10 wk zonder contact is wel lang. Gelukkig heb ik dat filmpje van jou in de auto nog ;)
    Dikke knuff xxx mama

• 30 September 2014 - 22:34

Tante Joke:

Hallo Maaike.
    Fijn dat de reis goed verlopen is. Jullie worden goed verzorgt zo te lezen.Ga lekker genieten van alle nieuwe indrukken en ervaringen. Groetjes uit Zwolle.

• 30 September 2014 - 22:41

Angelique:

Hallo Maaike goed om te lezen dat jullie goed zijn opgevangen gastvrij staat het eten klaar .
    Leuk om te lezen ,blijf je volgen .
    Dikke kus uit Nederland xxx

• 01 Oktober 2014 - 11:41

Ellen:

Ha lieve Maaike!
    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Heel veel plezier daar en kan niet wachten op alle verhalen die komen gaan!!
    Dikke kus