Change of plans! Borneo it is:) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Maaike Hoesel - WaarBenJij.nu Change of plans! Borneo it is:) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Maaike Hoesel - WaarBenJij.nu

Change of plans! Borneo it is:)

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 December 2012 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal!

Waar was ik gebleven... Ooh ja, Bangkok!
Na de hele dag in het internetcafe vertoefd te hebben, 's avonds heerlijk rondgelopen op Khao San road en mijn favoriete straatje, soi Rambuttri!
Inmiddels flink wat honger gekregen, maar mijn favoriete straattentje zat helemaal vol. Toch maar gevraagd en op hetzelfde moment vroeg er nog een meisje om een tafel. Uiteindelijk samen een tafel gedeeld en het klikte meteen:)
De rest van de avond onder het genot van wat biertjes en een waterpijp nog gekletst en iets later dan gepland in slaap gevallen;)

De volgende dag weer naar de weekendmarkt geweest met als doel souvenirs kopen! En dat was zeker geslaagd:) Samen met Chiara en Ignacio (nacho) de hele middag rondgestruind over de markt en om onze voetjes te verwennen aan het eind van de dag nog een voetmassage gedaan:)

Mijn laatste dag in Bangkok ben ik naar de floating market geweest ondanks iedereen die mij vertelde dat het supertoeristisch was. Dat wilde ik graag zelf ondervinden, maar wat had iedereen gelijk;) Ondanks dat was het leuk, maar wel een keer en nooit weer!
Tijdens het bootje varen 2 nederlandse meiden ontmoet die die avond naar huis zouden vliegen en met hen ook mijn laatste avond uiteten geweest. 's Avonds nog even heerlijk genoten van de live-muziek in de rooftop bar en toen was het tijd om te slapen, want om 3u zou ik mijn bed uitmoeten, want die nacht vloog ik naar Kuala Lumpur:)

Na een lange vlucht (eigenlijk kort, maar door het lange wachten midden in de nacht, leek het uren te duren;)) om 11u 's ochtends eindelijk aangekomen in mijn hostel in Chinatown! Hoewel ik eigenlijk van plan was om te gaan slapen, omdat ik helemaal kapot was, maar meteen leuke meiden ontmoet en met hen heerlijk gaan brunchen:)
Erg gezellig en de rest van de dag in de shoping mall rondgebracht en niks gekocht, wat een wonder;)

's Avonds naar de Petronas towers geweest, super gaaf om ze in het echt te zien! Toen we terugliepen naar het hostel begon ik een beetje te twijfelen over mijn keuze om naar Maleisie te gaan en vooral nadat ik hoorde dat de Perhentian Islands gesloten zijn in verband met het regenseizoen, helaas:(
Dit 's avonds uitgesproken tegen de andere meiden en meteen begon de gedachte aan Borneo weer te kriebelen! Na 1,5 uur nadenken, googlen en advies van moeders besloten naar Borneo te gaan en er ging iemand met me mee:) Er bleek namelijk een ander meisje op de kamer te zijn, die Borneo ook wel wat leek en wat een toeval, ze is Nederlands en ze heet ook Maaike;)
De volgende dag geboekt en 31 oktober zouden we naar Kota Kinabalu vliegen op Borneo:)

's Ochtends vroeg zijn we richting het vliegveld gegaan, om na een korte vlucht aan te komen in Kota Kinabalu. Om in het centrum te komen, wilden we de bus nemen, maar helaas was deze natuurlijk nergens te vinden en hebben we uiteindelijk maar een taxi genomen:) Het andere stel in de taxi vertelde ons dat ze waren komen vliegen vanuit Sandakan, wat wij nogal overdreven vonden, maar we zouden er later achterkomen dat de afstanden hier groter zijn dan verwacht;)

's Avonds in Kota Kinabalu heerlijk gegeten op de night market! Samen met Maaike een heerlijke vis uitgezocht en deze werd voor onze neus gegrilld en voorzien van heerlijke kruiden, jammie:) Daarna maar lekker gaan slapen, want de volgende dag zouden we vroeg vertrekken met de bus naar Sandakan.
En wat een busreis! Ik was allang niet meer wagenziek geweest, maar deze helse rit heeft de geschiedenis doen herhalen! Gelukkig niet hoeven overgeven, maar dat hebben de 6 kinderen om ons heen ruimschoots goedgemaakt;)
Na de busreis aangekomen in Sandakan en daar een leuk hostel gevonden, waar we meteen bij binnenkomst in onze dorm ook een heel leuk meisje aantroffen, Ragna:) En hoe kan het ook anders, Nederlands;)

Met zijn drieen Sandakan doorgestruind en tot de conclusie gekomen dat hier niet erg veel te doen is, maar morgen gaan we naar het Sepilok Rehabilitation Center en we hebben besloten daar ook maar een nachtje bij in de buurt te gaan slapen:) Ragna heeft namelijk een hostel gevonden, waarbij we in een longhouse kunnen slapen, super gaaf en mooi! En dat was het zeker, want toen we daar aankwamen, straalde het authentieke (met een tikje luxe;)) er vanaf.

's Ochtends meteen naar het Rehabilitation center, want om 10u zou het eerste voedermoment plaatsvinden! En daar stonden we dan om kwart voor 10, klaar met fototoestel en al, wachten op de orang oetans:)
Ze lieten niet lang op zich wachten, want al voordat de ranger op het voederplatform kwam met het fruit, kwamen de orang oetans al:)
En wat was dat gaaf zeg, om ze in het echt te zien! En zelfs het mannetje liet zijn gezicht zien, wat een grote aap zeg! Die wil je 's nachts en ik geloof ook overdag al niet tegenkomen;)

Ik geloof dat we met zijn drieen wel meer dan 600 foto's hebben genomen en toen was het tijd om weer richting het restaurant te gaan. Maar de orang oetans vonden blijkbaar nog niet genoeg foto's hadden genomen, want daar stonden ze dan op de rand van de brug. Zo waren ze ineens heel dichtbij, super gaaf:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 10 Feb. 2010
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 9768

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 09 December 2014

Afrika:)

02 Augustus 2012 - 15 December 2012

Vrijwilligerswerk en rondreis door Azië

01 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Ontwikkelingswerk in Kameroen

Landen bezocht: